SEA

Direct bovenaan in de zoekmachine

SEA inzetten is een mooie manier om extra verkopen te realiseren

Search Engine Advertising

merakist jyoSxjUE22g unsplash scaled

Wat is SEA?

Search Engine Advertising gaat over het adverteren in zoekmachines (in Nederland voor Google). Je hebt het vast wel eens gezien, je zoekt iets in Google en bovenaan staan advertenties, dat is dus SEA. Dit zijn de veelgebruikte tekst advertenties, maar het kunnen ook display, video of shopping advertenties zijn. Deze worden buiten de zoekmachine van Google weergegeven.

Waaruit bestaat SEA?

SEA bestaat uit drie onderdelen namelijk: Doelgroep, campagnes en analyse. Allereerst is het belangrijk om de doelgroep juist in kaart te brengen, denk daarbij aan behoeftes, demografische opties en wensen. Vanuit daar kan je de advertenties laten zien aan de juiste doelgroep. Vervolgens is het van belang dat er goede landingspagina’s zijn waar de doelgroep de informatie vindt die zij zoeken. Vanuit daar kan een potentiële klant bijvoorbeeld een mail achterlaten of contact openen, zo heeft er dus weer een conversie plaatsgevonden!

3 werkgebieden 1 doel

De inhoud van SEA uitgelegd

Doelgroep

Zoekwoordonderzoek

Eerst moet je weten wat er gezocht wordt door de doelgroep. Hierna kan je bepalen waarop je adverteert en hoe de structuur wordt.

Targetingopties

Om de doelgroep optimaal te bereiken is het belangrijk de juiste targeting in te stellen, denk hierbij aan taal, locatie en leeftijd.

Doel van de advertenties

Wat is het doel van jouw advertenties? Op basis hiervan worden campagnes bepaald.

Content

Tekstadvertenties

Worden weergegeven bij zoekwoorden.

Display / Video Advertenties

Zijn geschikt voor naamsbekendheid en worden weergegeven bij video’s en op andere websites.

Shopping Advertenties

Komen bovenaan in Google wanneer iemand naar een product zoekt.

Landingspagina

De landingspagina is waar de gebruiker op belandt nadat hij op een advertentie heeft geklikt.

Analyse

A-B Testen

Door middel van advertenties kan je gemakkelijk testen wat het beste werkt.

Budget

Het budget wordt in de gaten gehouden en er wordt gekeken of het genoeg oplevert.

Resultaten

We maken een dashboard waarin wij en jullie elk moment de status kunnen bekijken. Wij rapporteren periodiek wat er goed gaat en wat er minder gaat.

Bijsturen

Naar aanleiding van het dashboard en de resultaten zal er bijgestuurd worden. Dit is erg belangrijk om het meeste uit de advertenties en het budget te halen.

SEA is ons ding!

Hoe helpen wij jou?

Wij kunnen het adverteren voor jou uit handen nemen. Zo kun jij je richten op je dagelijkse werkzaamheden, en zal je meer aanvragen via de website hebben. Wij verdelen het werk in een opstartfase en een maandelijkse fase. In het overzicht hiernaast is te zien wat hieronder valt. De opstartfase is nodig voor het opzetten van de campagnes en het account, de maandelijkse werkzaamheden zijn er om de campagnes bij te sturen.

Naast de eerder genoemde campagnes zal er vaak een Merknaam campagne opgezet worden, hierdoor wordt je op zoekwoorden omtrent je eigen merknaam bovenaan vertoond. Via SEA kunnen bezoekers van jouw website ook opnieuw bereikt worden, dit wordt retargeting genoemd, dit kan voor bijna alle typen advertenties geschikt zijn, en levert over het algemeen goede resultaten.

Opzetten:

  • Aanmaken van Adwords
  • Doen van zoekwoordonderzoek
  • Opzetten van campagnes
  • Schrijven van advertenties
  • Maken van een landingspagina
  • Instellen van Analyse Tools

Maandelijks:

  • Budgetten Controleren
  • Zoekwoorden aanpassen
  • Advertenties aanpassen
  • Analyse
myriam jessier eveI7MOcSmw unsplash scaled

SEA is een investering die meteen zorgt voor winst

Wat levert SEA op?

SEA levert direct websitebezoekers op zij komen na het zien van een advertentie meteen op jouw website en kunnen daar direct door jou geholpen worden en uiteindelijk converteren. Doordat ze jou als bedrijf zien zorgt het ook voor naamsbekendheid, in de advertentie staat vaak al ergens je bedrijfsnaam en wanneer ze op de website zitten raken ze bekend met het bedrijf en bijvoorbeeld de werkwijze. Ook kan je door middel van SEA direct concurrerend zijn, iedereen kan bovenaan staan, het hangt alleen af wat je daarvoor over hebt.

De vijf voordelen

Wat kost SEA?

Bij SurfSupp Marketing werken we met een uurtarief. Ons uurtarief is €75 per uur.

Voor SEA heb je ook een aantal uur nodig om op te starten per campagne. Dit kost doorgaans 175 euro per campagne.

Voor SEA is het belangrijk om maandelijks  de campagnes te onderhouden en bij te sturen. Per campagne ben je minimaal één uur per maand kwijt aan het onderhouden hiervan.

Samen beginnen met adverteren?

Wij helpen jou graag!

madison oren uGP 6CAD 14 unsplash scaled

We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.