Direct bovenaan in de zoekmachine
SEA inzetten is een mooie manier om extra verkopen te realiseren
SEA bestaat uit drie onderdelen namelijk: Doelgroep, campagnes en analyse. Allereerst is het belangrijk om de doelgroep juist in kaart te brengen, denk daarbij aan behoeftes, demografische opties en wensen. Vanuit daar kan je de advertenties laten zien aan de juiste doelgroep. Vervolgens is het van belang dat er goede landingspagina’s zijn waar de doelgroep de informatie vindt die zij zoeken. Vanuit daar kan een potentiële klant bijvoorbeeld een mail achterlaten of contact openen, zo heeft er dus weer een conversie plaatsgevonden!
3 werkgebieden 1 doel
Zoekwoordonderzoek
Eerst moet je weten wat er gezocht wordt door de doelgroep. Hierna kan je bepalen waarop je adverteert en hoe de structuur wordt.
Targetingopties
Om de doelgroep optimaal te bereiken is het belangrijk de juiste targeting in te stellen, denk hierbij aan taal, locatie en leeftijd.
Doel van de advertenties
Wat is het doel van jouw advertenties? Op basis hiervan worden campagnes bepaald.
Tekstadvertenties
Worden weergegeven bij zoekwoorden.
Display / Video Advertenties
Zijn geschikt voor naamsbekendheid en worden weergegeven bij video’s en op andere websites.
Shopping Advertenties
Komen bovenaan in Google wanneer iemand naar een product zoekt.
Landingspagina
De landingspagina is waar de gebruiker op belandt nadat hij op een advertentie heeft geklikt.
A-B Testen
Door middel van advertenties kan je gemakkelijk testen wat het beste werkt.
Budget
Het budget wordt in de gaten gehouden en er wordt gekeken of het genoeg oplevert.
Resultaten
We maken een dashboard waarin wij en jullie elk moment de status kunnen bekijken. Wij rapporteren periodiek wat er goed gaat en wat er minder gaat.
Bijsturen
Naar aanleiding van het dashboard en de resultaten zal er bijgestuurd worden. Dit is erg belangrijk om het meeste uit de advertenties en het budget te halen.
SEA is ons ding!
Wij kunnen het adverteren voor jou uit handen nemen. Zo kun jij je richten op je dagelijkse werkzaamheden, en zal je meer aanvragen via de website hebben. Wij verdelen het werk in een opstartfase en een maandelijkse fase. In het overzicht hiernaast is te zien wat hieronder valt. De opstartfase is nodig voor het opzetten van de campagnes en het account, de maandelijkse werkzaamheden zijn er om de campagnes bij te sturen.
Naast de eerder genoemde campagnes zal er vaak een Merknaam campagne opgezet worden, hierdoor wordt je op zoekwoorden omtrent je eigen merknaam bovenaan vertoond. Via SEA kunnen bezoekers van jouw website ook opnieuw bereikt worden, dit wordt retargeting genoemd, dit kan voor bijna alle typen advertenties geschikt zijn, en levert over het algemeen goede resultaten.
Opzetten:
Maandelijks:
SEA is een investering die meteen zorgt voor winst
Bij SurfSupp Marketing werken we met een uurtarief. Ons uurtarief is €75 per uur.
Voor SEA heb je ook een aantal uur nodig om op te starten per campagne. Dit kost doorgaans 175 euro per campagne.
Voor SEA is het belangrijk om maandelijks de campagnes te onderhouden en bij te sturen. Per campagne ben je minimaal één uur per maand kwijt aan het onderhouden hiervan.
Wat leuk dat je op onze website surft! Kijk en lees gerust rond. Liever direct contact? Stuur ons dan vooral een Appje en we nemen binnen no-time contact met je op!
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.