Een strategie biedt hoevast voor de toekomst
Een marketing strategie is essentieel voor elk bedrijf
4 werkgebieden 1 doel
Marketingmix
Bepalen van het product, de prijs, de plaats en de promotie.
USP’s
De unique selling point ontdekken waarbij het bedrijf verschilt ten opichte van concurrentie.
The why, how, what
De propositie van jouw onderneming ontdekken, waardoor je concurrentie voordeel behaalt.
Doelgroep bepaling
Marketingstrategie gaat om het product/dienst aan te late sluiten bij de doelgroep.
Wensen en behoeftes
Kunnen de wensen en behoeftes van de doelgroep vervuld worden met jouw product/dienst?
Doelgroep en product
Is er een match tussen de doelgroep en het product of moeten er nog aanpassingen gemaakt worden?
Online
Op welke online kanalen bevind de doelgroep zich en wil je jouw onderneming presenteren?
Offline
Op welke offline kanalen bevind de doelgroep zich en wil je jouw onderneming presenteren?
Content
Wat voor boodschap wil je overdragen aan jouw doelgroep en verkondigen op verschillende kanalen?
Kijk
Volg je concurrenten op alle kanalen zo weet je altijd waar zij mee bezig zijn!
Leer
Kijk niet alleen maar leer ook van de werkzaamheden van de concurrenten die je ziet. Doe het na of beter nog gebruik in het jouw voordeel!
Differentieer
Zorg ervoor dat je iets extra’s te bieden hebt dan de concurrenten bieden. Voorbeelden hiervan zijn service, prijs of werknemers die super gezellig zijn.
Marketing strategie is ons ding!
Het is belangrijk om te bepalen waar de organisatie momenteel staat, daarbij is het cruciaal om te kijken hoe de marketingactiviteiten in het verleden zijn uitgevoerd. En is het van belang om met elkaar in gesprek te gaan zodat we samen de doelen en de gestelde toekomst kunnen bepalen.
Vervolgens helpt SurfSupp met het opstellen van een onderbouwd strategisch marketingplan wat houvast geeft voor beslissingen in de toekomst.
Uiteindelijk zorgen we er samen voor dat er een plan is die bij jouw organisatie past. Zodat de doelgroep klaar is voor jouw bedrijf!
Marketingstrategie zorgt voor bedrijfs ontdekkingen
Voor een goede marketingmix is het uitvoeren van een intern- en externe analyse noodzakelijk. De uitkomsten worden uiteindelijk verwerkt in de vier P’s. De vier P’s kunnen zowel voor producten als diensten toegepast worden.
Alle vier P’s staan in verbinding met elkaar, een aanpassing aan het product heeft dus gevolgen voor bijvoorbeeld de promotie
Het ontwikkelen van een marketingstrategie vergt een aantal brainstormsessies, wat denk uurtjes en koffie. Wij ontwikkelen graag samen een marketingstrategie zodat het bij jouw onderneming past.
SurfSupp is transparant in het uitvoeren van werkzaamheden en zal dus geen onnodige uren rekenen ten opzichte van de klant, kortom transparant en eerlijkheid.
De kosten voor het ontwikkelen van een marketingstrategie zijn het aantal uren maal het uurtarief. Het uurtarief van SurfSupp Marketing is €75 per uur.
Wat leuk dat je op onze website surft! Kijk en lees gerust rond. Liever direct contact? Stuur ons dan vooral een Appje en we nemen binnen no-time contact met je op!
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.