SurfSupp Marketing helpt jou met kennis en werkzaamheden op het gebied van SEO
Het aantal websitebezoekers verhogen door middel van Zoekmachineoptimalisatie
Nieuwe posities in Google verkrijgen
Lightspeed geeft genoeg mogelijkheden voor on-page en technische SEO en de analyse hiervan. Maar omdat het een ecommerce platform is draait het vooral om de producten, merk pagina’s en categorieën. Deze kunnen op hun eigen manier geoptimaliseerd worden. Voor alle pagina’s geldt dat de meta titel en meta description en een tekst ingevuld kunnen worden in Lightspeed, net als natuurlijk de url structuur te bepalen is.
SEO voor Productpagina’s
Hier kunnen natuurlijk de afbeeldingen, de productomschrijving (kort en lang) en de prijs en voorraad ingevuld worden. Verder is het standaard geoptimaliseerd door rich snippets, en kan je voor de gebruiksvriendelijkheid gerelateerde producten weergeven.
Merkenpagina’s
Dit zijn de algemene verzamelpagina’s voor alle producten van een merk. Dit wordt gebruikt om voor een breed scala aan zoekwoorden te ranken, die vaak niet specifiek over een product gaan. Onder de producten is een mogelijkheid om tekst in te vullen.
Categoriepagina’s
Een verzameling producten die binnen dezelfde categorie vallen, hier is een introtekst boven de producten en een langere tekst eronder mogelijk.
Landingspagina’s
Er kunnen landingspagina’s met tekst en afbeeldingen gemaakt worden. Dit is echter niet waar Lightspeed in uitblinkt. De opmaak is zonder betaalde plugin lastig, want wanneer je iets meer wilt dan een lap tekst met een afbeelding ertussen zal je het moeten coderen.
Technische SEO mogelijkheden
Ook deze zijn vrij beperkt, dit is zowel goed als slecht. Doordat het een compleet systeem is kan je weinig plugins installeren en zelf tunen. Hierdoor zit je met de prestaties van het systeem. Het geluk hierbij is dat Lightspeed dit zelf ook weet en het dus goed optimaliseert. De website snelheid die van belang is voor het ranken van je website, is over het algemeen dan ook prima, mede doordat Lightspeed standaard gebruik maakt van een CDN (externe host voor afbeeldingen).
gevonden worden in google
Er zijn een aantal voor en nadelen van Lightspeed. Wat betreft SEO voor Ecommerce is het een prima platform. Je kan gemakkelijk producten en categorieën toevoegen. Het nadeel is dat er weinig focus is op landingspagina’s, mocht je aanbod daarvan afhankelijk zijn is een ander CMS misschien beter.
SEO zorgt voor groei
Zo helpen wij jouw onderneming groeien
Websites zijn belangrijk voor de beeldvorming van de klant, deze indruk moet natuurlijk positief zijn én goed bij je passen. De website bevat uiteraard de juiste informatie en biedt een gemakkelijke gebruikservaring. Wij kunnen jou hiermee helpen.
Door het schrijven van teksten, doen van zoekwoordonderzoek, linkbuilden en het optimaliseren van de website zorgen wij er samen voor dat jouw bedrijf hoger in de organische resultaten van Google komt.
Advertenties maken, zoekwoorden uitzoeken en campagnes opzetten, zodat jij meteen bovenaan staat en direct resultaat behaalt in Google.
De basis van jouw bedrijf is de marketingstrategie. Wie wil je bereiken? Hoe wil je geld verdienen? Wat doet de concurrentie? En waarom ben jij uniek? Wij helpen jou bij het ontwikkelen en uitvoeren van een strategisch marketing plan.
Het opstellen van E-mails, het managen van contacten en het maken van funnels. Dit doen wij om optimaal gebruik te maken van één van de best presterende kanalen: E-mail Marketing.
Door aanwezig te zijn op social media is het voor jou en je klanten gemakkelijk om in contact te blijven, en weet de klant precies wat je doet. Maar social media is ook een goede manier om nieuwe klanten te vinden, bijvoorbeeld door te adverteren.
Wat leuk dat je op onze website surft! Kijk en lees gerust rond. Liever direct contact? Stuur ons dan vooral een Appje en we nemen binnen no-time contact met je op!
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.