Bij het bedenken van zoekwoorden zijn dus drie dingen belangrijk om rekening mee te houden:
- Relevantie met jouw aanbod
- Een groot genoeg zoekvolume
- Prijs per click (CPC)
Wanneer een zoekvolume groot genoeg is? Dat is erg afhankelijk van de branche waarin jij je bevindt. Stel je verkoopt motoren voor de internationale scheepvaart, dan kan een zoekvolume van 10 al volstaan, omdat het bij 1 klant al om grote bedragen kan gaan en de markt relatief klein is. Als je een schoenenwinkel hebt, waar producten relatief een veel hogere omloopsnelheid hebben, ben je met een zoekvolume van 10 natuurlijk nergens.
Google heeft een handige Zoekwoordplanner die jou helpt om een lijst te maken van de juiste zoekwoorden die passen bij jouw bedrijf. Ga naar uw Google Ads account en vervolgens bovenin het menu naar tools → planning → zoekwoordplanner. Vervolgens ga je naar nieuwe zoekwoorden ontdekken en begin je met het invullen van de zoekwoorden die je zelf al bedacht had.