Door zoeken op woordgroep te gebruiken kies je voor de middenweg tussen breed- en exact zoeken. Bij woordgroepen wordt jouw advertentie niet alleen vertoond bij zoekopdrachten die louter de woorden bevatten die jij hebt opgegeven, zoals bij exact zoeken het geval is. Waar je bij exact zoeken gezien hebt dat de woorden 24” of “kopen” ervoor zorgen dat de advertentie niet meer vertoond wordt, gebeurt dit bij woordgroepen wel. Echter is het wel specifieker dan bij breed zoeken aangezien de zoekopdracht wel alle woorden moeten bevatten die jij hebt opgegeven.
Bij zoeken op woordgroepen wordt je advertentie dus niet alleen weergegeven bij exact jouw zoekwoorden, maar ook als er woorden voor of na staan. De toegevoegde woorden mogen echter niet de zoekterm opsplitsen.
Hoe maak ik gebruik van woordgroepen?
Om deze variant van zoekwoorden te gebruiken zet je de zoekterm tussen “…”. Dit ziet er dus als volgt uit:
Woordgroep
“Slaapbank”
Bij de volgende zoekopdrachten kan hij worden weergegeven
Stoffen slaapbank Rode slaapbank Slaapbank in de uitverkoop
Bij de volgende zoekopdrachten zal hij niet worden weergegeven
Bank om te slapen Bedbank
Wat is het voordeel van Woordgroepen?
Gebruik maken van woordgroepen in je campagne is dus flexibeler dan exact zoeken, maar een stuk doelgerichter dan breed zoeken. Deze vorm tracht het beste van beide te combineren.
Nieuwsgierig? Vraag een consult aan.
Wat leuk dat je op onze website surft! Kijk en lees gerust rond. Liever direct contact? Stuur ons dan vooral een Appje en we nemen binnen no-time contact met je op!
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.