SEA Doelgroep

Inhoudsopgave

Introductie

Bij marketing en het in de markt zetten van jouw product of dienst gaat het altijd om de klant. Voor SEA is dat niet anders, bij SEA adverteer je immers om jouw doelgroep en potentiële klanten actief te benaderen. Nu zijn er verschillende opties om doelgroeptargeting te gebruiken binnen jouw campagnes, zoals: affiniteit, levensgebeurtenissen, in-market opties en remarketing. De verschillende doelgroep targeting opties worden hieronder uitgelegd! 😀

Verschillende doelgroeptypen

Voor de verschillende doelgroeptypen is het natuurlijk belangrijk waar je welke het best voor kan gebruiken en wat het is. Hieronder leggen we ze uit!

Er zijn tal van demografische kenmerken waarop men kan segmenteren. Denk daarbij aan leeftijd, levensfase zoals ouders of studenten of locatie. Je kan binnen de campagne de focus leggen op één segment of juiste een aantal segmenten uitsluiten. Maak vooral een keuze wat overeenkomt met jouw potentiële klanten.

Bij het segmenteren op een doelgroep met dezelfde affiniteit gaat het om levensstijl, hobby’s, passie’s of gewoontes waarbij er overeenkomsten zijn bij de doelgroep. Hierdoor kan je als adverteer mensen bereiken die jou in hun leven nodig hebben, dat klinkt pas goed! 😀
Remarketing is een hele waardevolle manier van het actief benaderen van potentiële klanten. Dat komt omdat deze groep jouw website al een keer hebben bezocht, een applicatie hebben geïnstalleerd of jouw video gezien. Kortom, deze groep heeft al eerder interactie gehad met jouw bedrijf, product of dienst en dat is niet voor niks. Deze groep heeft dus ergens al interesse in wat jij te bieden hebt, daardoor zitten zij al in het verkoopproces.
Google helpt je door bij vergelijkbare doelgroepen te kijken naar nieuwe klanten die overeenkomen met de bestaande. Het gaat er dus om dat nieuwe potentiële klanten kenmerken hebben van de huidige en bestaande klanten. Handig om de advertentie bij een extra groep mensen weer te geven.
Levensgebeurtenissen zijn belangrijke momenten in mensen hun leven. Denk bijvoorbeeld aan het aannemen van een nieuwe baan, trouwen of voor het eerst gaan samenwonen. In al deze gebeurtenissen zijn er specifieke activiteiten en aankopen die men moet doen. Stel we nemen trouwen als voorbeeld dan kan je bijvoorbeeld denken aan het huren van een locatie, de trouw auto uitzoeken en natuurlijk de ringen kopen. Hierdoor kan je als bedrijf dus specifiek op adverteren.
Bij In-market gaat het erom dat mensen zijn samengevoegd die onderzoek doen naar producten of diensten die ze willen kopen. Ze doen bijvoorbeeld onderzoek naar de prijs, de werking en de locatie waar het gekocht kan worden. Maar het gaat altijd om één specifiek onderwerp bijvoorbeeld yoga.

Nu aan het werk!

Doelgroep trageting toevoegen is een goede manier om de advertentie extra kracht mee te geven. Google heeft onder meer een handleiding en filmpjes waarbij ze goed uitleggen hoe het moet. Kom je er niet uit dan willen wij graag helpen om de advertenties te optimaliseren!

We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.