Apparaten

Het is je vast niet ontgaan, tegenwoordig bevindt een aanzienlijk deel van de internetgebruikers zich op mobiele apparaten zoals smartphones en tablets. Volgens Google tegenwoordig zelfs meer dan 50%. In de advertentieinstellingen onderscheid Google drie categorieën voor apparaten namelijk: Mobiel, Desktop en Tablet. 

Door middel van bodaanpassingen kun je ervoor zorgen dat je advertentie vaker of minder vaak wordt weergegeven op basis van het apparaat vanaf wat ze zoeken. Een klik kan voor jou wellicht meer waarde hebben als het vanaf een smartphone of juist vanaf een desktop afkomstig is. Of je wilt bijvoorbeeld de gebruikers in de verschillende campagnes scheiden en ze al naar speciaal voor hen gemaakte landingspagina’s sturen.

Je kunt dus bodaanpassingen maken op basis van verschillende criteria, een daarvan is het apparaat. Op deze manier kun je ervoor zorgen dat je advertentie meer of minder wordt weergegeven als iemand zoekt vanaf een bepaald apparaat. Weet je bijvoorbeeld dat jouw doelgroep meer koopt vanaf desktops? Dan kan het handig zijn om je bod hier te verhogen, en op mobiele apparaten te verlagen. Zo optimaliseer je je ‘Cost Per Click’ (CPC) en verbeter je mogelijk je conversieratio. Door het budget met 100% te verlagen is het zelfs mogelijk apparaten helemaal uit te sluiten. Zo kan je op basis van data en de doelgroep de beste instellingen toepassen.

Nieuwsgierig? Vraag een consult aan.