Advertentieplanning

Inhoudsopgave

Je advertentieplanning kun je aanpassen door op je campagne te klikken, en vervolgens in het menu naar beneden te gaan en onder voorgesteld op advertentieplanning te klikken. Als je vervolgens op het blauwe potloodje klikt, kun je aan de slag met het maken van jouw specifieke advertentieplanning.

Dag

Allereerst kun je je campagne op verschillende dagen van de week aan- en uitzetten. Als je een webshop hebt is het wellicht interessant om elke dag van de week je advertentie aan te hebben staan, maar als je in het weekend gesloten bent, is het in sommige gevallen beter om wat geld te besparen door de campagne op zaterdag en zondag uit te zetten. Zo kun je je richten op je doelgroep op het moment dat je zelf ook bereikbaar bent.

Tijdstip

Vervolgens kun je nog nauwkeuriger te werk gaan door je advertentie aan te bieden op verschillende tijdstippen. Net als met dagen, is het niet altijd relevant om op elk uur van de dag te adverteren. Er zijn vermoedelijk weinig mensen op zoek naar een nieuwe hypotheek op zaterdag om 03:30 ‘s nachts, terwijl dit voor de nachtwinkel natuurlijk primetime is.

Bodaanpassing op dag en tijd

Nu je een advertentieplanning hebt gemaakt, kun je hier ook je bod op aanpassen. Dit kan handig zijn als je bijvoorbeeld weet dat in het weekend meer mensen opzoek zijn naar jouw product of dienst, of juist niet in de nacht. Je kunt je bod aanpassen door eerst alle tijden te selecteren waarop je je bod wilt aanpassen. Vervolgens klik bij de eerste kolom daarnaast op bodaanp. en vul je bijvoorbeeld 50% of -20% in.
Door je bod aan te passen op specifieke tijden en dagen kun je wat extra geld besteden op momenten waarvan jij weet dat je doelgroep ernaar zoekt, of juist geld besparen door in de nacht minder te bieden per klik.

De aanpassingen die hier maakt, hebben geen invloed op je dagbudget. Stel je hebt een dagbudget van 5 euro, als je dan je bod van €1,00 aanpast naar €1,50 op zaterdag en zondag, zul je nog steeds maximaal €5,00 uitgeven op die dagen. Echter zul je dan in plaats van 5 klikken nog maximaal 3 klikken krijgen in het geval dat je echt de maximale prijs per klik betaalt.

We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.