Naast dat je een nauwkeurige planning kan maken, kun je ook je bod aanpassen op verschillende tijdstippen, dagen, plaatsen en dergelijke. In je advertentieplanning kun je bij het potloodicoon de bodaanpassingen maken. Op deze manier kun je je uitgaven per afzonderlijke klik aanpassen, maar blijft je dagbudget hetzelfde.
Stel je verkoopt fitnessartikelen en je hebt je maximale cost per click (CPC) gezet op €1,00. Nu wil je op maandagochtend tussen 08:00 – 10:00 10% per click meer betalen, dan komt je max CPC voor die twee uur op €1,10.
Nu weet je dat meer mannen geïnteresseerd zijn in jouw artikelen dan vrouwen, dus wil je ook nog 10% per click meer betalen voor de doelgroep ‘man’. Dan komt jouw max CPC voor maandag tussen 08:00 – 10:00 en mannen uit op €1,21. Ondanks deze aanpassingen blijft je dagbudget hetzelfde, je klikken zullen dus een stuk gerichter worden, maar je krijgt wel minder klikken voor je geld. Uiteindelijk zal dit dus meer verkopen of leads voor jouw bedrijf opleveren.