SEA Account

Inhoudsopgave

Introductie

Voordat je kunt beginnen met adverteren in Google, met SEA dus, moet je eerst in het bezit zijn van een Adwords account. Heb je deze nog niet? Geen stress, het aanmaken ervan is zo gedaan!

Een Google Adwords account opzetten

Om een Google adwords account aan te maken, ga je naar ads.google.com en klik je rechts bovenin op de blauwe knop, ‘nu starten’. Vervolgens klik je op account maken, vul je gegevens in en klik op volgende. Gefeliciteerd, je bent nu in het bezit van een fonkelnieuw Google Ads account!

Adwords opzetten

Vervolgens kun je aan de slag met het opzetten van je eerste campagne. Hier heb je twee opties, welke het beste is, is afhankelijk van jouw kennis en kunde op het gebied van SEA.
De eerste optie is Google’s standaard optie, hierin helpt Google je aan de hand van een aantal stappen om je eerste campagne op te zetten.

Als je dit al vaker gedaan hebt, kun je onderaan de pagina klikken op overschakelen naar expertmodus. Dit brengt je gelijk naar je Adwords account waar je vervolgens geheel op eigen houtje je campagne aan kan maken.

In dit geval gaan we aan de slag met het opzetten van een campagne met hulp van Google.

Google Adwords

Adwords account

In je Adwords account kun je alles zie wat te maken heeft met jouw campagne(s). In het dashboard zie je gelijk hoeveel klikken jouw campagne gerealiseerd heeft en wat de kosten zijn. Echter kun je veel dieper in de gegevens duiken, zo kun je bijvoorbeeld zien vanaf welke locaties mensen gezocht hebben, of ze man of vrouw waren, hoe laat ze zochten en welke zoektermen ze gebruikte om bij jouw advertentie uit te komen. Allemaal data die je weer kunt gebruiken om jouw advertentie te verbeteren.
Zie je bijvoorbeeld dat jouw doelgroep voornamelijk man is? Dan kun je je bod hierop aanpassen zodat je vaker vertoond wordt als er een man zoekt. Meer weten? Lees ons artikel over doelgroepen of biedstrategieën.

Als je het voor jezelf wat simpeler wilt houden, en niet te diep in de cijfers wil duiken, geeft Google je aanbevelingen die, volgens hen, de resultaten van jouw campagne kunnen verbeteren. Door goed naar de aanbevelingen te kijken, en aan te passen waar nodig, zorg je ervoor dat er altijd het maximale uit jouw advertentie wordt gehaald.

Het kost eventjes voordat Google aanbevelingen voor je heeft, omdat er eerst data verzameld moet worden om aanbevelingen op te baseren.

We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.