E-mail Marketing

Wat is Emailmarketing?

E-mailmarketing is een manier om je doelgroep te bereiken middels het kanaal: mail. Hierbij kan het doel verschillen, het kan namelijk gaan om het aanprijzen producten of diensten, om het duidelijk maken van jouw boodschap of om met jouw doelgroep in contact te  blijven.

Wat het doel ook, is door het versturen van e-mails kan je het bereiken, het kanaal is dus multifunctioneel in te zetten en een meerwaarde voor elke marketingmix.

Wist je dat volgens de E-mail Benchmark 80% van de bedrijven een e-mailmarketing strategie heeft geïmplementeerd?

"Wist je dat 95% van de Nederlanders dagelijks hun e-mails checkt!''

Waaruit bestaat Emailmarketing?

Campagnes

Het opzetten van verschillende campagnes op het gebied van Email-marketing.
Het beheren van verschillende campagnes waarbij er aanpassingen worden gemaakt op bijvoorbeeld de doelgroep.

Onderhouden

Belangrijk is dat een campagne vlekkeloos verloopt op technisch gebied naar jouw wensen, daar zorgen we voor!
De content in de verschillende e-mails passen we graag aan naar jouw wensen ook tijdens een campagne.

Meten

Niet alle data die je verkrijgt zal even relevant zijn. Daardoor zorgen wij ervoor dat alleen de relevante data beschikbaar is!
De daadwerkelijke dataverzameling faciliteren we en zetten we om naar een bruikbaar format.

Analyseren

De data gaat vervolgens bestudeert worden en omgezet worden naar resultaten, het is essentieel om de resultaten met elkaar te delen om te kijken of de campagne werkt.
Vervolgens is het zaak om de resultaten om te zetten in concrete aanpassingen. Zodat de campagne blijft aansluiten bij de wensen van jouw en de doelgroep.

Hoe helpen wij jou?

SurfSupp kan het gehele e-mailmarketing proces uit handen nemen. Van onderzoek naar de doelgroep tot het analyseren van de data. Daardoor heeft jouw onderneming geen omkijken meer naar het inzetten van dit kanaal, maar bereikt het wel de juiste doelen. Sterker nog, het behaalt goede resultaten doordat de campagnes aansluiten bij de wensen en behoeften van de doelgroep.

  • Input geven voor strategische sterke campagnes
  • Doelgroep onderzoek zodat de inhoud passend is voor de doelgroep
  • Het ontwerpen van de E-mails
  • Het schrijven van de content voor de E-mails
  • Data analyseren uit de E-mailcampagnes
    • De data omzetten in resultaten 
    • De resultaten evalueren en omzetten naar nieuwe input bijvoorbeeld qua inhoud van de verschillende campagnes

Vijf voordelen om e-mails te gebruiken als marketingactiviteit

E-mailmarketing is goedkoop. Er zijn geen onnodige kosten aan verbonden, alleen het opstellen van de E-mail kost tijd.

Data uit E-mails is goed meetbaar.
E-mail is bij uitstek geschikt om aspecten te meten, denk hierbij aan: het aantal opens van de mail en click through rate.

Verschillende doelgroepen zijn gemakkelijk specifiek te bereiken met E-mail marketing. Waardoor het kanaal bijvoorbeeld goed te gebruiken is om contact te onderhouden.

Het aanmelden met een e-mailadres is laagdrempelig. De doelgroep hoeft geen hele contactformulieren in te vullen maar alleen maar hun e-mailadres.
Het succespercentage is hoog. Doordat de contacten zichzelf al hebben aangemeld voor je E-mails en al kennen als bedrijf is er een grote kans op succes.

Wat kost het opzetten van Emailmarketing?

Voor SurfSupp is een goede samenwerking het allerbelangrijkst. Vandaar dat we graag eerst in gesprek gaan om te kijken waar de wensen, behoeftes en doelen liggen op het gebied van E-mailmarketing. SurfSupp Marketing is transparant en eerlijk in het uitvoeren van de werkzaamheden maar ook in het stellen van realistische doelen. 

De kosten voor het ontwikkelen van een e-mailcampagne zijn gebaseerd op het uurtarief keer het aantal gewerkte uur. Wil jij weten wat ons uurtarief is? Neem dan contact op.

Wat levert Emailmarketing op?

Niet geheel onbelangrijk is natuurlijk ook datgene wat het oplevert. Wat het oplevert hangt sterk af van de bijbehorende doel. Maar alle doelen vallen te behalen denk dus aan de volgende voordelen.

  • De juiste interactie met de doelgroep waardoor er een match ontstaat wat meer verkopen oplevert. Dit komt onder meer doordat jouw organisatie zichtbaar is op verschillende platformen.
  • Imago veranderen, verbeteren en communiceren naar de doelgroep daardoor kan jij bepalen hoe men over jouw organisatie denkt.

Nieuwsgierig? Vraag een consult aan.