Marketing in de transport branche

Laten we samen op reis gaan in de transport branche!

Marketing voor jou sector!

De transport branche

containers 2018438 1920

Introductie

De transport en logistiek branche is breed, zeetransport, luchtvervoer, wegtransport, overslag, expediteurs, spoorvervoer en noem zo maar op, behoren tot de transport en logistiek. Niet gek ook want bijna alles wat geproduceerd wordt, moet vervoerd worden. Tegenwoordig volgen vele duurzame ontwikkelingen elkaar snel op, de weg naar groen heeft voor transport en logistiek een cruciale impact, belangrijk dus om deze bij te houden. Maar dat is niet het enige, want hoe zorg je ervoor dat klanten jouw bedrijf uitkiezen om goederen te vervoeren?

Marketing is hiervoor natuurlijk de oplossing, maar wat zet je in? En hoe zet je dat in? Het blijkt dat een groot gedeelte van de bedrijven in deze sector de website wel belangrijk vinden maar het vooral als doel op zich zien, en de middelen om online meer klanten te vinden worden als minder belangrijk gezien. Terwijl dit juist het belangrijkste moet zijn!

Kansen

  • Minder focus op online door de meeste bedrijven
  • Duurzame transitie → imago transitie
  • Veel content mogelijkheden

uitdaging

  • Veel concurrentie
  • Weinig Niches
  • Veel algemene zoektermen

Marketing en transport combineren

Hoe krijg ik meer klanten?

De vraag is natuurlijk hoe ga je ervoor zorgen dat meer klanten bij jou uitkomen, om zo van jouw diensten gebruik van te maken. Er zijn verschillende vormen van marketing mogelijk om deze doelstelling te bereiken. Als eerste begint het bij de scheiding tussen online en offline marketing, kennen klanten jou van beurzen? Dan is relatiemarketing misschien een oplossing. Wordt de oplossing die jij biedt gezocht op google? Dan is online marketing en specifieker SEO een goede optie. Er zal uitgezocht moeten worden wat het beste kanaal is.

Het levert niet alleen geld op, maar ook blije mensen!

Wat levert online marketing in de transport branche op?

Online marketing in transport en logistiek gaat natuurlijk om meer klanten krijgen, dit kan onderverdeeld worden in twee delen; het krijgen van bezoekers op de website en de bezoekers omzetten naar klanten. Voor het eerste gedeelte kunnen SEO en SEA gebruikt worden (dit betekent de website optimaliseren om hoog in de organische resultaten te komen, en advertenties maken voor in google). Daarnaast zouden er nog andere kanalen ingezet kunnen worden, zoals emailmarketing of bijvoorbeeld Linkedin.
Tegelijk met het verhogen van het aantal bezoekers van de website moet ook het conversiepercentage omhoog, de bezoekers moeten sneller geneigd zijn contact op te nemen of een offerte aan te vragen.

Belangrijke kanalen

Het stappenplan

Samen met ons knallen in de transportsector?

Neem contact met ons op!

TL 10212022 0045

Wat leuk dat je op onze website surft! Kijk en lees gerust rond. Liever direct contact? Stuur ons dan vooral een Appje en we nemen binnen no-time contact met je op!

We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.