Marketing in de Transport en Logistiek Branche

(Online) Marketing

De transport en logistiek branche is breed, zeetransport, luchtvervoer, wegtransport, overslag, expediteurs, spoorvervoer en noem zo maar op, behoren tot de transport en logistiek. Niet gek ook want bijna alles wat geproduceerd wordt, moet vervoerd worden. Tegenwoordig volgen vele duurzame ontwikkelingen elkaar snel op, de weg naar groen heeft voor transport en logistiek een cruciale impact, belangrijk dus om deze bij te houden. Maar dat is niet het enige, want hoe zorg je ervoor dat klanten jouw bedrijf uitkiezen om goederen te vervoeren?

Marketing is hiervoor natuurlijk de oplossing, maar wat zet je in? En hoe zet je dat in? Het blijkt dat een groot gedeelte van de bedrijven in deze sector de website wel belangrijk vinden maar het vooral als doel op zich zien, en de middelen om online meer klanten te vinden worden als minder belangrijk gezien. Terwijl dit juist het belangrijkste moet zijn!

Uitdagingen

  • Veel concurrentie
  • Weinig Niches
  • Veel algemene zoektermen

Kansen

  • Minder focus op online door de meeste bedrijven
  • Duurzame transitie → imago transitie
  • Veel contentmogelijkheden

Hoe krijg ik meer klanten?

De vraag is natuurlijk hoe ga je ervoor zorgen dat meer klanten bij jou uitkomen, om zo van jouw diensten gebruik van te maken. Er zijn verschillende vormen van marketing mogelijk om deze doelstelling te bereiken. Als eerste begint het bij de scheiding tussen online en offline marketing, kennen klanten jou van beurzen? Dan is relatiemarketing misschien een oplossing. Wordt de oplossing die jij biedt gezocht op google? Dan is online marketing en specifieker SEO een goede optie. Er zal uitgezocht moeten worden wat het beste kanaal is.

Wat levert het op?

Online marketing in transport en logistiek gaat natuurlijk om meer klanten krijgen, dit kan onderverdeeld worden in twee delen; het krijgen van bezoekers op de website en de bezoekers omzetten naar klanten. Voor het eerste gedeelte kunnen SEO en SEA gebruikt worden (dit betekent de website optimaliseren om hoog in de organische resultaten te komen, en advertenties maken voor in google). Daarnaast zouden er nog andere kanalen ingezet kunnen worden, zoals emailmarketing of bijvoorbeeld Linkedin.
Tegelijk met het verhogen van het aantal bezoekers van de website moet ook het conversiepercentage omhoog, de bezoekers moeten sneller geneigd zijn contact op te nemen of een offerte aan te vragen.

"Het succes van de website kan gemeten worden door een criteria: doet de bezoeker wat je wilt dat hij doet?"
Wil jij meer uit je website en online kanalen halen?

Belangrijke kanalen

Ons stappenplan

Het is belangrijk eerst onderzoek te doen naar de doelgroep en de concurrentie.

Als tweede wordt de strategie bepaald, zo wordt er naar de kanalen gekeken en bepaald wat de belangrijkste diensten zijn die naar voren moeten komen in de communicatie. 

Nu wordt het plan uitgevoerd, de kanalen zullen ingezet worden waardoor de eerste resultaten bekend worden.

Naar aanleiding van de eerste resultaten zal het plan bijgestuurd worden.

Aan het einde van de implementatie van de eerste verbetering zal een rapportage komen, deze zal daarna maandelijks opgesteld worden. Op basis van het rapport zullen de werkzaamheden voor de volgende maand vastgesteld worden.

Wil je jouw bedrijf versterken door marketing in de transport en logistiek? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Meer weten over hoe wij jouw kunnen helpen? Bel of E-mail ons voor meer informatie op: 0611072146 of info@surfsupp.nl

Nieuwsgierig? Vraag een consult aan.