Als er een sector is die zich laat lenen voor online marketing, is het de outdoor sector wel. Prachtige beelden van hikes, spectaculaire vergezichten, idyllische kampeerplekken en en duizelingwekkende stunts in extreme sporten, allemaal beelden waar men liever naar kijkt dan naar bijvoorbeeld witgoed. Dit geeft de outdoor sector al een voorsprong. Daarbij is outdoor in steeds grotere mate sexy en willen mensen geassocieerd worden met een outdoor lifestyle. Dit zie je bijvoorbeeld terug in het feit dat outdoorkleding, zoals bijvoorbeeld jassen en shirts van North Face of Patagonia niet langer alleen outdoorkleding zijn, maar zelfs mode!
Maar hoe zet je online marketing dan in? Nou, zo!
Voor de outdoor sector zijn er drie kanalen die een belangrijke rol kunnen spelen bij het laten slagen van jouw online marketing strategie.
Ondanks dat er tal van blogs op internet te vinden zijn die claimen dat e-mail een dood medium is, blijft het medium echter het tegendeel bewijzen. E-mail blijft een van de beste manieren om direct contact te leggen met je doelgroep, door middel van bijvoorbeeld promoties en aankondigingen. Een groot voordeel van e-mail: je kunt het grotendeels geautomatiseerd doen, wat dus geld en tijd bespaart!
Voor de outdoor branche zijn er twee vormen van e-mail marketing waar ze eigenlijk niet zonder kunnen:
1. Verlaten winkelwagens e-mails
Weet je hoeveel winkelkarretjes er online worden achtergelaten? Bijna 70%! Dit betekend dat veruit de meeste potentiële klanten wel hun winkelwagentje vullen, maar vervolgens zonder af te rekenen de webshop weer verlaten. Een deel van deze gemiste klanten kan alsnog omgezet worden in een sale door simpelweg geautomatiseerde mailtjes te sturen ter herinnering aan het verlaten winkelwagentje met hierin bijvoorbeeld een kortingscode van 10% om de twijfelaar alsnog over de streep te trekken.
2. Transactie e-mails
Daarnaast heeft een webshop geautomatiseerde transactie e-mails nodig met hierin bevestigen van bijvoorbeeld een geslaagde transactie, van bestellingen die verzonden zijn of andere updates met betrekking tot bestellingen. Dit zorgt ervoor dat klanten weten waar ze aan toe zijn en stelt hen gerust.
Wil je weten hoe jij e-mail marketing in kunt zetten of met ons kijken naar de mogelijkheden? Klik dan vooral hier!
Wat leuk dat je op onze website surft! Kijk en lees gerust rond. Liever direct contact? Stuur ons dan vooral een Appje en we nemen binnen no-time contact met je op!
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.