Marketing in de automotive sector

De autobranche en marketing gaan goed samen!

Marketing voor jou passie!

De autobranche

Oldtimer Fiat 930x620 1

(Online) Marketing

Wellicht niet heel verrassend maar zelfs in de autobranche is online zichtbaarheid essentieel. Volgens het onderzoek Automotive retail in 2020 (BOVAG) zoekt maar liefst 93% van de autokopers online naar informatie voordat zij een auto kopen. En in de meeste gevallen is het startpunt van de klanten reis dan ook het online zoeken naar informatie over de auto. Echter, zijn veel bedrijven in de autobranche, van garages tot aan wasstraten en autodealers tot aan ruit vervanging bedrijven, niet online zichtbaar genoeg voor de consument. Zonde, want er zijn behoorlijk veel kansen en mogelijkheden om de consument te bereiken. Een consument die op zoek is naar een nieuwe auto voert gemiddeld 24 acties uit om zich te oriënteren waarvan er maar liefst 15 online zijn. Het grootste deel van de kansen zijn dus op het gebied van online marketing!

Kansen

  • Outdoor steeds meer in de mode.
  • Corona heeft mensen doen ervaren hoe belangrijk het is om buiten te zijn.
  • Steeds meer focus op een gezonde leefstijl waar sport bij hoort.

uitdaging

  • Steeds meer mensen leven in de stad, hoe krijg je ze de natuur in?
  • Behoeftes van Millennials en Boomers zijn sterk verschillend van die van Gen X. Hoe bereik je ze?
  • Consumenten kopen verhalen, geen producten. Performance is niet langer King in de outdoorwereld.

Marketing en transport combineren

De toekomst

Bedrijven in de gehele autobranche, van garage tot wasstraat, zijn gebaat bij een verandering waarbij online marketing centraal staat, zoals hiernaast te zien is. Er zijn namelijk behoorlijk veel kansen wat betreft de informatie voorziening voor de klant. Een consument begint zijn of haar klantenreis online, of het nou gaat om een autodealer of een onderhoudsgarage. Klanten zoeken bijvoorbeeld naar locatie, prijs, tips en tricks, antwoorden en mogelijkheden. Daardoor is het voor jouw bedrijf essentieel om de consument de informatie te geven die hij of zij vraagt, daardoor heeft jou bedrijf een verkoop en de concurrentie niet.

Het levert niet alleen geld op, maar ook blije mensen!

Wat levert online marketing in de auto branche op?

Online marketing in de autobranche is essentieel omdat je als bedrijf uiteindelijk meer wilt verkopen. Maar, voordat de consument kan converteren (een stap neemt in hun klantreis) zal deze eerst op de website moeten komen. Om consumenten naar de website te krijgen zullen SEO (hoge organische resultaten in Google) en SEA (adverteren in Google) ingezet worden. Ook kanalen zoals emailmarketing en social media marketing kunnen goed ingezet worden om het conversiepercentage omhoog te krijgen. Door aanwezig te zijn op alle kanalen zijn consumenten immers geneigd om sneller contact met je op te nemen, een conversie te doen of een offerte aan te vragen.

Belangrijke kanalen

Het stappenplan

Samen met ons knallen in de Automotivebranche?

Neem contact met ons op!

TL 10212022 0040

Wat leuk dat je op onze website surft! Kijk en lees gerust rond. Liever direct contact? Stuur ons dan vooral een Appje en we nemen binnen no-time contact met je op!

We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.